Menu

 

Spinning

Gedurende de fietstraining wordt de weerstand van het vliegwiel regelmatig gewijzigd, zodat een interval/ strength/ endurancetraining ontstaat. Op aansprekende muziek fiets je een bepaald parcours die door de instructor is samengesteld. Er zijn verschillende zogenoemde energiezones waaronder;

Interval
Intervaltraining legt de nadruk op snelheid, tempo, timing en ritme. De training kan bestaan uit hoge snelheden, vlakke ritten, versnelling- en krachtoefeningen. Training interval zone ontwikkelt je mentale vaardigheid om je ademhaling- en visualisatietechnieken te gebruiken om een snel herstel na inspanning te bevorderen. Inspanningsintensiteit: 65-92% van je maximum.

Strength
Een strength-trainingssessie ontwikkelt zowel je mentale als fysieke kracht. Het helpt je om tegenstand (heuvels) om te zetten in kansen. Kortom een heerlijke training voor ontwikkeling van je spieruithoudingsvermogen en kracht. Trainingsintensiteit: 75-85% van je maximale hartslag.

Endurance
Is een training van je uithoudingsvermogen. Je traint je lichaam om vet efficiënter te verbranden en om op een prettig tempo de training lang vol te houden. De nadruk van deze training ligt op het vinden van een comfortabele hartslag en traptechniek die urenlang volgehouden kan worden. De toename van aërobe capaciteit door endurance helpt je bij het lang vol kunnen houden van een gelijkmatig tempo en gaat vermoeidheid tegen voor lange periodes. Inspanningsintensiteit: 65-75% van je maximale hartslag.

Rides
Active Studio organiseert regelmatig speciale spinningrides zoals o.a.:
Race Day, Recoverytraing, hartslagtrainingen, concertritten en speciale items.

The ride of your life!