Menu

 

Jumping!

De Nieuwe groepsfitness hit van 2018 bij ACTIVEsports Groesbeek.

Wat is Jumping Fitness?

Jumping is een trainingsmethode waarbij je allerlei springbewegingen maakt op een kleine trampoline. Het is vooral gericht op een betere conditie en sterkere been- bil- en corespieren. De training is vergelijkbaar met aerobics, maar dan sneller en dynamischer. Het grote verschil met een aerobicstraining is dat je bij Jumping Fitness niet zo hard op de grond landt, maar terugvalt in de trampoline. Hierdoor belast je de gewrichten minder en verbeter je de balans en coördinatie van het lichaam.

Jumping is eigenlijk een vorm van plyometrisch trainen. Bij het trainen met een plyometrische methode voel je de weerstand als de spieren snel een kracht moet afremmen en de beweging meteen in de tegengestelde richting moeten draaien. Om dit te verduidelijken, een voorbeeld: als je van een muur springt en gelijk weer omhoog springt, maak je een plyometrische beweging. Sprinten is een gedeeltelijke plyometrische training.

Eerst doe je een warming-up waarbij de docent uitlegt hoe je precies moet springen en na een aantal minuten krijg je vanzelf het gevoel te pakken. De training ziet er verder uit als een soort van intervaltraining waarbij je kort intensief springt op de trampoline. De training is voor iedereen geschikt, omdat je het zo zwaar kan maken als je zelf wilt.

Voordelen van Jumping Fitness

·         Je verbrandt veel calorieën,
·        Erg toegankelijk, het is niet lastig
·        Goede training van je benen en billen
·        Verbetert het sprintvermogen
·        Zorgt voor extra spierkracht in combinatie met normale krachttraining
·        Weinig belastend voor je knieën in vergelijking met andere groepslessen

Reserveer snel een GRATIS proefles en ervaar hoe jij in 1 sessie 700-1000 calorieën verbrandt