Menu

 

Fitness training

Fitness of wel spierversterkende oefeningen zijn van belang voor juiste balans tussen spieren en gewrichten.

Door gevarieerd te trainen zal je eenzijdige bewegingen en belastingen op spieren en gewrichten relativeren, de algehele fitheid verbeteren, je spieren gewrichten en pezen versterken.  Lichamelijke klachten aan spieren en gewrichten worden vaak veroorzaakt door disbalans, vaak veroorzaakt door langdurige eenzijdige belasting op het werk of door hobby’s. Denk daar bij aan verkeerde til bewegingen, computer gebruik, langdurig auto rijden en overbelasting.

Door consequent core oefeningen te doen krijg je de controle en balansbeheersing over je rug, bekken, heup, knie en enkel. Je bent dan vaak minder vatbaar voor blessures en het zal ook je lichaams houding verbeteren.

Uit onderzoek is zelfs gebleken dat dit leidt tot 30% minder blessures bij contact sport!! Daarnaast zal je ook meer kracht kunnen ontwikkelen om bijvoorbeeld de bal weg te schieten.

Voordelen

·         Spieren worden sterker

·         Spieren worden groter (Hypertrofie)

·         Betere aansturing van de spieren (Makkelijker bewegen)

·         Verbeterde hartfunctie

·         Stevigere botten

·         Meer energie

·         Verbeterde verbranding (Goed voor af te vallen)

·         Een betere nachtrust

·         Een beter zelfbeeld

·         Verbeterde lichaamshouding

·         Verminderde kans op ziektebeelden (hart- en vaatziekten, diabetes)

·         Vermindering lichamelijke klachten (rugklachten, nekklachten, rsi)

·         Verbeterde cholesterol en bloeddruk.

 

Voor progressie is het advies min 2 tot 4 keer per week je spieren te trainen.

 

Het ACTIVE Team helpt u graag bij het opstellen van een programma.

 

BE YOUR OWN HERO